Snöigt värre!

Hej igen! Nu har jag precis kommit hem från farmor & farfar. Jag & Saga hade det jättemysigt!
Vi har lekt och lekt och lekt med Truls, vi har varit på julmarknad och köpt julklappar (skriver om det längre ner), sett på film och så har jag ju varit i stallet :'D Och det har lyckats att snöa nästan hela tiden!

Först på fredagen så drog ju jag och Tove till stallet. På vägen plockade vi upp Carin. I stallen var det verkligen svinkallt, jag frös häcken av mig ;p Vi skulle ju rida barbacka och julpynta, så jag hängde ju upp mina knäckebröd, men ett av knäckebröden fick inte vara pynt länge. Poesis fel .. Haha! Jo, men sen när vi red så red jag det lilla lilla stoet Kalas som jag inte har ridit på ungefär 3½ år, så det var verkligen jättemysigt! Dagen efter så skulle jag ju på lektion igen, så det var bara hopp i ridkläderna igen och sticka till stallet! Jag och Tove fick en väldigt bra idé, vi tänkte att vi kunde rida barbacka hela lektionen! Och vet ni vad, det gjorde vi :3 Då red jag en stor mörkbrunt sto med en bred lykta som är unghäst och heter Delfin. Henne är ag väldigt sugen på att börja lära känna bättre och utvecklas med, som tur är så ska jag rida henne nästa gång med :')
Jo, men senare på dagen skulle jag, farmor & Saga till julmarknaden ju, jag går på den varje år, och hittar alltid massa roliga och söta saker att köpa! Dessvärre är dom alltid så himla dyra.. I år blev det bara ett knäck-äpple, stentomte till pappa på julafton och havtornsmarmelad till mamma på julafton :) Till vänner och kusiner hittade jag ingenting där, men jag och Tea ska ju till stan typ nästa helg, och där brukar det vara något billigare, haha!

Just nu är det rejält snöigt och tråkigt ;(
Men jag och mamma har planer på att baka lussekatter senare, så det blir väl roligare då :) Jag som älskar att baka! 8D

Ungefär så här ser det ut i hela kalmar ;p


Kram Signe!

Kommentarer :3

Vad har du på hjärtat? ((:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0